מועצת החכמים: "להתנגד בכל תוקף ולא להכיר בתנועת הרפורמים"

    ״והורינו לו לעשות כל שביכולתו ולהפעיל השפעתו להתנגד לדברים בכל תוקף גם בעניין המקוואות וגם בעניין הכותל המערבי, שלא לאפשר שום דריסת רגל של מחריבי הדת התנועות המסוכנות הרפורמים והקונסרבטיבים וכת דילהון במקום הקדוש, וכן לשים עיניו ולבו שלא תהיה בהם שום הכרה רשמית״.
    איתי גדסי 3 Comment on מועצת החכמים: "להתנגד בכל תוקף ולא להכיר בתנועת הרפורמים"

    במכתבם מורים חברי המועצת ללחום בתנועות הכפרניות גם בעניין המקוואות וגם בעניין הכותל המערבי • כמו כן מחזקים את יו״ר ש״ס השר דרעי ושאר הנציגים במלחמתם ברפורמים • "מי בעל דברים יגש אליהם"

    ״והורינו לו לעשות כל שביכולתו ולהפעיל השפעתו להתנגד לדברים בכל תוקף גם בעניין המקוואות וגם בעניין הכותל המערבי, שלא לאפשר שום דריסת רגל של מחריבי הדת התנועות המסוכנות הרפורמים והקונסרבטיבים וכת דילהון במקום הקדוש, וכן לשים עיניו ולבו שלא תהיה בהם שום הכרה רשמית״.
    0:30
    16.05.24
    איתי גדסי No Comments on ברקע חוק הגיוס: מועצת החכמים מקימה ועדת ראשי ישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מועצת חכמי התורה של תנועת ש״ס בראשות מרן ראש הישיבה הגר״ש כהן שליט״א יצאה הערב ב׳גילוי דעת׳ מיוחד בסוגיית הרפורמים העומדת על הפרק ומעוררת דאגה רבה בקרב היהדות הנאמנה.

    בפתיחת מכתבם, מביעים מרנן שליט״א את שאט נפשם מהמהלכים האחרונים של אנשי תנועות הרפורמים: ״שמענו ותרגז בטננו בדבר מה שמבקשים מחריבי הדת לפרוץ פרצות בחומות היהדות, ולנעוץ ציפורניהם ברחבת הכותל המערבי ובמקוואות הטהרה בטקסיהם התפלים, כאשר כל מטרתם להחליש כח התורה, ופיהם דובר חלקלקות ובשם ה' יקראו, ועל כגון דא נאמר 'מי ביקש זאת מידכם רמוס חצרי'״.

    בהמשך מתוארת במכתב פנייתו של יו״ר ש״ס השר אריה דרעי אל חברי המועצת בשאלה כיצד לנהוג בסוגיות הללו. ״והורינו לו לעשות כל שביכולתו ולהפעיל השפעתו להתנגד לדברים בכל תוקף גם בעניין המקוואות וגם בעניין הכותל המערבי, שלא לאפשר שום דריסת רגל של מחריבי הדת התנועות המסוכנות הרפורמים והקונסרבטיבים וכת דילהון במקום הקדוש, וכן לשים עיניו ולבו שלא תהיה בהם שום הכרה רשמית״.

    חברי מועצת חכמי התורה מגבים ומחזקים את ידי השרים מטעם ש״ס, השר אריה דרעי, השר דוד אזולאי ושאר נציגי התנועה, ומעידים כי ״כולם צייתו להוראותנו בכל העניין והתנגדו להצעות האמורות, וגם נלחמו כפי הוראותנו שלא ייזכר שמם של התנועות הללו בהחלטת הממשלה, ועדיין נלחמים לצמצום הפרצה עד היכן שידם מגעת, יישר כוחם וחילם לאורייתא״.

    את מכתבם חותמים חברי מועצת החכמים בגילוי דעת: ״והננו בזה לגלות דעתנו דעת תורה, כי פעולות נציגי הציבור בכל העניינים ובפרט בעניינים אלה בתנועה הקדושה תנועת ש"ס, אשר בראשות יו"ר התנועה רבי אריה דרעי שליט"א ועימו יתר נציגי התנועה חברים מקשיבים, הינם נעשים על דעתנו ובשליחותנו, ומי בעל דברים ייגש אלינו״.

    על המכתב חתמו חברי מועצת חכמי התורה, נשיא המועצת מרן הגר״ש כהן שליט״א, הגר״ש בעדני שליט״א, הגר״מ מאיה שליט״א, הגר״ר אלבז שליט״א והגר״ד יוסף שליט״א.

    מכתב המועצת



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מרן ראש הישיבה הקדוש והטהור כל דבריו קודש קודשים…

    2. 2

      נו עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם ועוד פעם דרעי משתמש ברבנים הכל שקר וכזב. הוא לא התייעץ לפני"כ עם אף אחד. די לשקרים דרעי הפסקנו להיות תמימים. אנחנו לא "כסילים" ו"בערים" כמו שאתה חושב עלינו… תעשה טובה לכל עם ישראל. אתה זוכר כשיצאת מהכלא אמרת "אני הולך לעשות לביתי". נו בכבוד לך ותעשה לביתך ומהר. למען כלל ישראל. תפרוש וזהו….